در دیدار استاندار یزد و جمعی از مدیران استان با آیت الله اعرافی صورت گرفت؛

تشریح برخی موفقیت ها و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان یزد

استاندار یزد و جمعی از مدیران استانی با مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و امام جمعه میبد دیدار کردند و به تشریح برخی از دستاوردهای دولت در استان یزد پرداختند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و امام جمعه میبد در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دولت، با بیان اینکه نهج البلاغه در حوزه متون اخلاقی، همچون خورشید می درخشد، گفت: همانند سفارش به طلبه ها به تیم پا به کار و فعال مدیران استان نیز توصیه می‌کنم، مطالعه مستمر نهج البلاغه را در دستور کار خود قرار دهند.
 آیت الله علیرضا اعرافی با اظهار خرسندی از اینکه تیم مدیریتی جوان استان در مسیر کارسازی هستند، اظهار کرد: خوشبختانه استاندار یزد در حال حمایت و تربیت مدیران کارآمد و جهادی است.
 وی با بیان اینکه عزم استان باید سرآمد کردن یزد در همه شاخص ها باشد، تصریح کرد: چنانچه از تمامی ظرفیت ها در این حوزه بهره گرفته شود، این هدف دست یافتنی خواهد بود.
 
امام جمعه میبد با اشاره به لزوم در دستور کار قرار گرفتن بازخوانی و بازسازی هویت تاریخی، فرهنگی و معنوی یزد، گفت: استان یزد در همه اسناد مهم کشوری باید برش استانی سرآمد داشته باشد.  
 
وی با بیان اینکه سند الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفته تدوین شده و به زودی ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: این سند با رویکرد ۵۰ ساله و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است که باید یزد در آن پیشگام باشد.
 
 مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به معماری ایرانی - اسلامی در استان، خواستار همگرایی بیشتر حوزه و دانشگاه در این مسیر شد.
 
وی با بیان اینکه مثلث «آموزش و پرورش»، «حوزه و دانشگاه»، باید مورد توجه دستگاه های مربوطه باشد، گفت: حرکت استان و اقدامات صورت گرفته، در مسیر دانش بنیان بسیار ارزشمند است.
 
آیت‌الله اعرافی در بخش پایانی سخنانش با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم در جهت بهبود معیشت مردم خاطرنشان کرد: فقرزدایی و عدالت محوری در راس امور باشد.
 
استاندار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی در یزد، نظام مدیریتی استان به این جوانی نبوده است، گفت: اعتماد دولت مردم به جوانان دستاورد بزرگی است.
 
دکتر فاطمی از مسئله تأمین آب به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های استان نام برد و خاطرنشان کرد: در همین راستا مصوبه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی را از دولت دریافت کردیم.
 
وی به اختصاص معادنی برای تامین مالی این پروژه اشاره و عنوان کرد: این سبک تامین مالی که با ابتکار استان یزد بود، مشکل انتقال آب به تمامی استان های با تنش آبی در کشور را مرتفع خواهد کرد.
 
در ادامه این نشست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای اجرای پروژه‌ انتقال آب از خلیج فارس به استان گفت: در طول سال‌های متمادی تنها کمتر از 60 میلیون متر مکعب آب از خط اول انتقال آب کوهرنگ به استان یزد منتقل شده است.
 
محمدعلی شاه حسینی با اشاره به 70 کیلومتر لوله گذاری از خط دوم انتقال آب شرب به استان از سوی یزد، خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای تسریع در روند اجرای این پروژه در دولت مردم انجام شده است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان یزد نیز در جریان حضور مدیران استان در دفتر آیت الله اعرافی؛ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و امام جمعه میبد، اظهار داشت:  کاهش نرخ بیکاری به ۷.۲ درصد و بیشترین رشد اقتصادی در دولت مردم متعلق به استان یزد است.  
 
مجید دهقانی زاده خاطرنشان کرد: سند مترقی یزد نوین به منظور توسعه متوازن استان، تنظیم شده است.
 
وی با بیان اینکه با ۴ برابر شدن اعتبارات عمرانی در مقایسه با دو سال پایانی دولت قبل، استان یزد تبدیل به کارگاه عمرانی شده است، گفت:  در طول بیست ماه بعد از سفر رییس جمهور، قریب به ۵ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر، جذب شده است.
 
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد نیز در این دیدار با اعلام اینکه استان یزد در بیش از 130 شاخص اقتصادی، جزو رتبه های اول تا دهم کشور است، اظهار کرد: همچنین یزد در بیش از 14 شاخص اقتصادی و اجتماعی رتبه اول و در بیش از 20 شاخص رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
 
محمد دهقان منشادی با بیان اینکه درآمدهای خانوارهای یزدی حدود 8 درصد از میانگین کشوری بیشتر و در مقابل هزینه خانوارهای یزدی از میانگین کشوری 11 درصد کمتر است، گفت: آمار فوق در تضاد با معرفی یزد به‌عنوان گران‌ترین استان کشور است؛ در غیر این صورت این حجم از مهاجرت‌ها به استان یزد هرگز  اتفاق نمی افتاد.

وی در بخش پایانی سخنانش به رتبه اول خانوارهای یزدی در میزان پس انداز در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین یزد بعد از استان تهران بالاترین میزان سرانه تسهیلات پرداختی در کشور را به خود اختصاص داده که باید در کنار آمار تورم، توجه بیشتری به آن شود.
 
در ادامه رئیس سازمان صنعت و معدن استان یزد با اشاره به فعالیت 3300 واحد صنعتی و 775 واحد معدنی در استان، گفت:  تغییر ریل در حوزه صنعت به سمت اقتصاد دانش بنیان را دنبال می‌کنیم.
 
محمد کاظم صادقیان تصریح کرد: در دو سال گذشته محدودیت جدی بر ارایه مجوز به صنایع آلاینده اعمال شده و همچنین بهره وری انرژی در حوزه صنایع را به جد دنبال می‌کنیم.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمايه‌گذاری و اشتغال استانداری نیز در جریان این دیدار با بیان اینکه یزد، جزو 5 استان برتر در شاخص های اقتصادی و اشتغال در کشور است، گفت:  تعداد ۹ هزار و ۲۸۵ واحد فعال در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند و تمرکز ویژه ای بر راه اندازی مجدد واحدهای راکد در استان شده است.
 
مرتضی محمودی با اشاره به تحقق ۱۲۶ درصدی سهم اشتغال استان در سال گذشته، عنوان کرد: حدود 61 درصد اشتغال سال گذشته را فارغ التحصیلان دانشگاهی و 81 درصد را بومیان استان، شامل می شوند.
 
مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد نیز در جریان حضور مدیران استان در دفتر مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و امام جمعه میبد، اظهار کرد: بعد از گفتمان سازی موثر در حوزه فناوری و نوآوری، نفوذ اقتصاد دانش بنیان را در حوزه اقتصادی استان دنبال کردیم.
 
 اکرم فداکار با اشاره به تعریف چندین پروژه های شاخص در حوزه دانش بنیان استان یادآور شد: شکل گیری صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر برای حمایت از دانش بنیان ها در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی به رشد ۲۹ درصدی شرکت های دانش بنیان و فروش ۳.۵ هزار میلیارد تومانی آن ها در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: در راستای توسعه حوزه دانش بنیان استان تفاهم نامه ۳۱۰۰ میلیارد تومانی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است.
 
در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به رشد ۴۲۰ درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته و رتبه دوم کشور از این حیث گفت: تولید بذر هیبرید در استان در دستور کار قرار دارد و ۱۱۵۰ لاین بذر نیز توسط شرکت های دانش بنیان استان ایجاد شده است‌.
 
محمدعلی حاتمی زاده با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد بذر هیبرید سبزی و صیفی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود، تصریح کرد: این وابستگی موجب شده شرکت‌های وارد کننده بذر، با تخصیص یارانه دولتی، سالانه میلیون‌ها دلار صرف واردات بذر هیبرید نمایند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز با اشاره به افزایش ۶ درصدی مصرف برق در سال جاری اظهار کرد: ۹۷ درصد نیروگاه های کشور به دلیل نگهداشت مناسب در مدار هستند در حالی که نرم جهانی ۹۵ درصد است.
 
علی جم در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: مصرف برق در استان، ۱۶۰ مگا وات بیشتر از میزان تولید است.
 
در جریان این دیدار مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد نیز با اشاره به ثبت‌نام ۷۸۲ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، گفت: از این تعداد 661 نفر مرد و 121 نفر زن هستند.
 
سعید رستگاری با بیان اینکه بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان در رده سنی 35 تا 40 سال هستند، عنوان کرد: همچنین 133 نفر دارای تحصیلات دکتری و بقیه فارغ التحصیل سایر مقاطع هستند.
 
 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این دیدار با اشاره به 365 پروژه گردشگری در حال احداث در استان، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 26 هزار گردشگر خارجی به استان سفر کردند و طبق پیش‌بینی ها شاهد رشد 60 درصدی گردشگران خارجی در سال جاری خواهیم بود.  
 
احمد آخوندی با بیان اینکه 2000 اثر ملموس و ناملموس استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد 37 اثر در زمینه رسوم مردم استان در ماه محرم و صفر است و احداث شهر موزه بزرگ امام حسین (ع) در دستور کار قرار دارد.
 
وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به افزایش ۴ برابری اعتبار استان یزد در حوزه میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: نظام فنی مرمت و پرداخت تسهیلات برای مرمت خانه ها در بافت تاریخی را به جد دنبال خواهیم کرد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در جریان حضور مدیران استان در دفتر آیت الله اعرافی؛ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و امام جمعه میبد، با اشاره به پیگیری ویژه فعالیت های قرآنی در دولت مردم، اظهار داشت: طرح بزرگ بالندگی ۴۰۰۰ حافظ قرآن کریم به نیابت از ۴۰۰۰ شهید استان در حال اجراست.

احسان عابدی در ادامه از راه اندازی قرارگاه تربیتی «شهید آرمان علی وردی» به منظور طراحی دوره های تربیتی و آموزشی برای دانش آموزان، خبر داد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۹۷ اکنون در دستور کار قرار دارد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات