نشست شوراي توسعه فرهنگي شهرستان تفت به رياست فرماندار تفت و با حضور اعضاء به مناسبت هفته دولت در محل فرمانداري تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين نشست با گراميداشت هفته دولت و ياد و خاطره شهداي والامقام رجايي و باهنر گفت: هفته اول شهريور ماه هر سال مصادف با سالروز شهادت رجايي و باهنر، اين الگوهاي ماندگار براي تمام دولتمردان، به عنوان هفته دولت نامگذاري شده که این مناسبت یادآور فداکاری های فرزندان پاک سیرت و فداکار انقلاب اسلامی  و تداعی گر روزهای پرشور خدمت گزاری همراه با تواضع و شور و عشق شهیدان والامقام رجائی و باهنر است.

فرماندار تفت با اشاره به اهميت توجه به مقوله فرهنگ در همه بخشها و عرصه ها گفت: اهميت موضوع فرهنگ تا آنجاست كه لازم است همه پروژه هاي تعريف شده در حوزه هاي مختلف نيز پيوستي فرهنگي داشته باشند.

وي با اشاره به تلاش ارزشمند دولت تدبير و اميد در تعالي عرصه هاي فرهنگي ادامه داد: نگاه و رويكرد دولت تدبير و اميد به عرصه فرهنگ؛ نگاهي توسعه اي و خلاقانه است و همين رويكرد است كه اهل فرهنگ و هنر را بسيار اميدوار كرده و فضاي فرهنگي كشور را با تحولات مثبتي روبرو ساخته است.

زارع راه اندازي سينما ديدار تفت در اينده نزديك و اكران همزمان فيلم هاي جشنواره رضوي را گامي براي توسعه فرهنگ ارزيابي كرد و گفت: خدمات دولت تدبير و اميد در شهرستان تفت، در بخش فرهنگ، موثر و تاثيرگذار بوده و اقداماتي زيربنايي به شمار مي آيد.

عالي ترين مقام اجرايي دولت تدبير و اميد هفته دولت را فرصتي براي تببين دستاوردهاي دولت در عرصه فرهنگ و هنر عنوان كرد.

فرماندار تفت با اشاره به تعيين اعضاي كميته هاي زيرمجموعه شوراي توسعه فرهنگي شهرستان تفت در بخشها و دهستانهاي مختلف خاطرنشان كرد: خوشبختانه با جديت بخشداران و مسئولان امر، اين شورا مسير خود را به درستي طي كرده و شهرستان تفت مطابق با دستورالعمل هاي ابلاغي گامهاي خوب و شايسته اي را براي تحقق درست اهداف اين شورا برداشته است.

فرماندار بر بهره گيري از افراد آگاه، موثر و فعال در كميته هاي روستايي تاكيد كرد و گفت: تشكيل اين كميته ها مي تواند از برخي موازي كاري ها در مناطق روستايي جلوگيري كرده و شكوفايي فرهنگي هر منطقه را به دنبال داشته باشد.

وي در پايان از اعضاي شوراي توسعه فرهنگي شهرستان تفت خواست با جديت و تلاش لازم زمينه را براي بهره گيري حداكثري در قالب شورا توسعه فرهنگي شهرستان فراهم آورند.

در ادامه اين نشست اعضاء به بيان ديدگاهها و نكته نظرات خود پرداختند و تصميماتي لازم اتخاذ شد.